TRX

Workout programok

TRX

A TRX-et az amerikai haditengerészet elit csapata fejlesztette ki, de mára az egyik legelterjedtebb és legnépszerűbb fitness eszközzé vált világszerte. A TRX edzés lényege, hogy a mindennapi életből vett mozdulatokat használja (például guggolás, kitörés, húzás, tolás, rotáció stb.) és kapcsolja össze aktív erőkifejtés közben. Az edzés célja minél több izomcsoport megmozgatása. Az eszközt férfiak és nők egyaránt használhatják fittségi szinttől függetlenül. A TRX igen változatos edzést tesz lehetővé, mivel az izolált mozdulatokkal szemben, számtalan szögben végezhetőek a gyakorlatok, ezáltal sokkal több izomrostot stimulálnak. Mindemellett rendkívül intenzív edzést tesz lehetővé, ezáltal az anyagcserét is felpörgeti.

TRX edzés előnyei:

  • Sokoldalú terhelés, szinkronban fejlődik az erő és az állóképesség, javul a koordináció
  • Nagy intenzitás, fokozott kalória leadás
  • Funkcionális tréning, összetett mozgások, sok izom dolgozik egyszerre
  • Minden gyakorlatnál dolgoznak a core izmok, a törzs tartó izmai.
  • Hatékony módszer az izületi szalagok erősítésére, hiszen a TRX instabil helyzetet teremt, ami folyamatos egyensúlyozásra kényszeríti a szalagokat
  • Nyújtó gyakorlatokkal az izmok, az  inak és izületi szalagok rugalmassága is eredményesen növelhető
  • Intenzív edzés, fokozott utóégető hatás (az edzés után még 24-48 órával is égnek a kalóriák)
  • Hatékony alakformálás (rendezett táplálkozás mellett).
  • Csökkenő testzsír- és növekvő izomszázalék
  • A gyakorlatok folyamatosan nehezíthetők és végtelen számban variálhatók
  • Nemtől, kortól és fittségi szinttől függetlenül mindenki számára élvezetes és sokoldalú terhelés
  • Olyan képességeket fejleszt, melyekre a mindennapi életben is szükség van
  • Energiával tölt fel
TRX